Rozmowa z klientem przez telefon

Wyżej powiedzieliśmy nieco na temat sztuki przekonywania, stworzenia ze swej osoby autorytetu, a także wzbudzenia respektu w oczach innych osób. Podpowiedzieliśmy także, jak rozpocząć na żywo rozmowę handlową, w jaki sposób przejść do konkretnych ustaleń, kiedy stoimy z kimś twarzą w twarz. Niemniej jednak te wszystkie zasady nieco różnią się w momencie, gdy przychodzi do rozmowy z klientem, ale przez telefon.

Wtedy nie wchodzi w grę ani kontakt wzorkowy, ani tak ważna mowa ciała, mimika czy też gestykulacja. Wbrew pozorom, dużo trudniej jest dogadywać się poprzez telefon, niż w realu. Nie ma znaczenia, w jakim charakterze pracujesz zawodowo- zarówno jako prezes wielkiej korporacji, jak także telemarketer czy zwykły handlowiec, zawsze zmuszony jesteś do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów telefonicznych.

Jeżeli nie umiesz tego robić, albo czujesz się w tym niepewnie, poczytaj, co mamy ci do zaproponowania. Zacznij od tego, aby zrelaksować się. Nie możesz być spięty, bo od razu w pierwszych paru zdaniach przez ciebie wypowiedzianych, to wyjdzie. Opieraj się w swojej rozmowie na konkretach.

Podczas gdy na żywo często odbiega się od tematu i jest to wskazane, przy sztywniejszej nieco rozmowie telefonicznej, nie jest to mile widziane, aby błądzić tematycznie i skakać po różnych zagadnieniach. Kolejna kwestia to wykazanie się wiedza i podpieranie sensownymi, logicznymi argumentami. Możemy czerpać z fachowych źródeł, informacji ogólnodostępnych, ale rzetelnych, dlatego taka solidna baza wiadomości podparta prawdziwymi wiadomościami, wynikami badań, statystykami da ci większa pewność siebie.